"Балдар неврологиясынын негиздери" курсу жогорку медициналык окуу жайларынын студенттери үчүн иштелип чыккан жана ар кандай жаш курактагы балдардагы неврологиялык патологияларды аныктоо, талдоо жана интерпретациялоо үчүн зарыл болгон компетенцияларды калыптандырууга багытталган. Бул дисциплина алкагында студенттер бейтапты комплекстүү клиникалык текшерүү методикасын, неврологиялык симптомдорду дифференциалдуу баалоону, аларды синдромдорго топтоону жана андан кийин патологиялык процесстин топикалык локализациясын өздөштүрүшөт. Бул билимдер неврологиялык оорулардын өнүгүү механизмдерин түшүнүүнүн жана аларды заманбап диагностикалык ыкмалар менен салыштыруу негизин түзөт.
Курс балдардын нерв системасынын ооруларын диагностикалоонун, дарылоонун жана алдын алуунун негизги аспектилерин камтыйт. Аларга тукум кууган, перинаталдык, инфекциялык сезгенүү, кан-тамыр жана башка неврологиялык патологиялар кирет. Клиникалык көрүнүштүн жашка байланыштуу өзгөчөлүктөрүнө өзгөчө көңүл бурулуп, студенттерге диагноз коюунун жана бейтаптарды башкаруунун индивидуалдуу ыкмаларын үйрөнүүгө мүмкүндүк берет.
Практикалык даярдык бул дисциплинаны өздөштүрүүдө негизги ролду ойнойт. Сабактарда студенттер балдардын неврологиялык кароосунун алгоритмдерин, топикалык жана клиникалык диагноз коюунун принциптерин, ошондой эле жаш курагын жана прогнозун эске алуу менен рационалдуу терапияны тандоо методикасын өздөштүрүшөт. Клиникалык талкууларда дифференциалдык диагностика, бейтаптарды башкаруу тактикасы, оорулардын агымын божомолдоо, медициналык жана социалдык реабилитация маселелери каралып, студенттерде балдар неврологиясындагы мультидисциплинардык ыкманын толук түшүнүгүн калыптандырууга жардам берет.
Окуу процесси активдүү жана интерактивдүү методдорду камтыйт, анын ичинде клиникалык текшерүүлөргө катышуу, татаал учурларды талдоо, клиникалык кырдаалдарды моделдөө, көрнөк-жарнактар менен иштөө, оорулардын тарыхын коргоо, адистештирилген адабияттарды жана монографияларды өз алдынча изилдөө. Бул ыкма теориялык материалды терең өздөштүрүүгө гана эмес, келечектеги дарыгер үчүн маанилүү болгон практикалык көндүмдөрдү калыптандырууга да өбөлгө түзөт.
"Балдар неврологиясынын негиздери" дисциплинасын изилдөө студенттерге медицинанын эң динамикалуу өнүгүп жаткан жана социалдык жактан маанилүү тармактарынын биринде кесиптик өсүш мүмкүнчүлүгүн ачат.
Жалпы эмгек сыйымдуулугу: 2 зачеттик бирдик (72 саат)
Аудитордук сааттар: 36 саат
Студенттердин өз алдынча иши: 36 саат
Семестр: 9
Жыйынтыктоо контролу: зачет
Курс балдардын нерв системасынын ооруларын диагностикалоонун, дарылоонун жана алдын алуунун негизги аспектилерин камтыйт. Аларга тукум кууган, перинаталдык, инфекциялык сезгенүү, кан-тамыр жана башка неврологиялык патологиялар кирет. Клиникалык көрүнүштүн жашка байланыштуу өзгөчөлүктөрүнө өзгөчө көңүл бурулуп, студенттерге диагноз коюунун жана бейтаптарды башкаруунун индивидуалдуу ыкмаларын үйрөнүүгө мүмкүндүк берет.
Практикалык даярдык бул дисциплинаны өздөштүрүүдө негизги ролду ойнойт. Сабактарда студенттер балдардын неврологиялык кароосунун алгоритмдерин, топикалык жана клиникалык диагноз коюунун принциптерин, ошондой эле жаш курагын жана прогнозун эске алуу менен рационалдуу терапияны тандоо методикасын өздөштүрүшөт. Клиникалык талкууларда дифференциалдык диагностика, бейтаптарды башкаруу тактикасы, оорулардын агымын божомолдоо, медициналык жана социалдык реабилитация маселелери каралып, студенттерде балдар неврологиясындагы мультидисциплинардык ыкманын толук түшүнүгүн калыптандырууга жардам берет.
Окуу процесси активдүү жана интерактивдүү методдорду камтыйт, анын ичинде клиникалык текшерүүлөргө катышуу, татаал учурларды талдоо, клиникалык кырдаалдарды моделдөө, көрнөк-жарнактар менен иштөө, оорулардын тарыхын коргоо, адистештирилген адабияттарды жана монографияларды өз алдынча изилдөө. Бул ыкма теориялык материалды терең өздөштүрүүгө гана эмес, келечектеги дарыгер үчүн маанилүү болгон практикалык көндүмдөрдү калыптандырууга да өбөлгө түзөт.
"Балдар неврологиясынын негиздери" дисциплинасын изилдөө студенттерге медицинанын эң динамикалуу өнүгүп жаткан жана социалдык жактан маанилүү тармактарынын биринде кесиптик өсүш мүмкүнчүлүгүн ачат.
Жалпы эмгек сыйымдуулугу: 2 зачеттик бирдик (72 саат)
Аудитордук сааттар: 36 саат
Студенттердин өз алдынча иши: 36 саат
Семестр: 9
Жыйынтыктоо контролу: зачет